top of page

טבעוני טבעוני אבל בהחלט בטעם של פעם

רובנו לא נולדנו טבעונים ובעבר נהננו מהטעם של מוצרים מן החי. לכן זה רק הגיוני שלפחות חלקנו נתגעגע לטעם ונחפש תחליפים או מוצרים שיזכירו לנו, במינימום אשמה ובמקסימום טעם, את הטעמים שגדלנו עליהם!!

הרבה פעמים טבעונים וגם אוכלי כל טועמים תחליף טבעוני ובטוחים שזה לא טבעוני בגלל הטעם שמזכיר טעם של פעם. אז איך עושים זאת? איגדנו בשבילכם פה, כמה טריקים וטיפים:




  • ליצירת טעם של ביצים - אפשר להשתמש במלח הודי שחור, ובכורכום ופפריקה לטובת הצבע. שימו לב - טעמו של המלח ההודי השחור דומיננטי מאוד, ממליצה לכם לתבל אתו בזהירות, לטעום ולתקן לפי הטעם שלכם.


  • ליצירת טעם של עוף - גם במנות שהן לא רק חיקוי, הרבה פעמים הטעם של העוף נובע מתיבול מסוים. בחנויות תבלינים וסופרים אפשר למצוא תבלין שווארמה, תבלין פרגית, תבלין גריל עוף, אבקות מרק עוף/ירקות. בכללי פשוט לחזק את הטעמים האומאמיים והמלוחים - שום, בצל, סלרי (טעמים של ירקות שורש)


  • למרקם של עוף- הכי קרוב זה כנראה היובה. מי שלא מכיר, יובה הוא חלבון סויה מיובש, קונים אותו יבש ומשרים אותו במים חמים, אחרי סינון, אפשר לתבל אותו בטעמי עוף או בכל טעם שרוצים ולהוסיף לתבשילים. חוץ מזה, גם אנחנו בויטופיה מכינים תערובת להכנת קציצות בטעם עוף (גם בטעם דגים ובקר) שמהם אפשר להכין קציצות או להשתמש בהם כטחון במנות אחרות. וגם, לטבעול יש 2 מוצרים נהדרים בשם נתחי סויה דמוי עוף וחזה מן הצומח, שמומלצים גם בחום=)


  • ליצירת טעם של דגים ניתן להשתמש באצות. אם תוסיפו רק מספר חתיכות לתבשיל, זה כבר יעשיר את הטעם של הים. אצות וואקמה לדוגמה נותנות טעם של ים, ויש לנו גם 3 מתכונים לתחליפי דגים - מוזמנים להציץ










  • לחיזוק טעם מעושן של בשר - תמצית עשן נוזלי. או שילוב טעמים אומאמים עמוקים - רוטב סויה, יין אדום, רסק עגבניות, ברבקיו וכו'





  • למרקם של בשר בתבשילים, מי שלא מכיר עדיין, יש את נתחי הסויה, שמגיע בצורות רבות - נתחים, קוביות, שניצל, שווארמה וטחון. לאחר השריה במים חמים, וסינון ובבישול ממושך בתבשיל, המרקם והטעם יזכירו לכם בשר, מתאימים מאוד גם לתבשילים ארוכים כמו חמין, בהם הם סופגים את הטעם ומקבלים מרקם נימוך ממש כמו בשר (כבר הצלחנו להפתיע לא מעט אנשים בכך שהחמין שלנו טבעוני).


  • לחיזוק טעם גבינה - אבקת שמרי בירה / פתיתי בירה. זהו טריק מוכר יחסית גם אצל טבעונים מתחילים. כף או שתיים בתבשיל ובמיוחד עם שמנת צמחית או חלב צמחי, יחזקו את הטעם הגבינתי.שימו את שמרי הבירה כאשר מכינים רוטב שמנת, ותנו לו להצטמצם ברוטב. בנוסף לטעמם הנהדר, שמרי הבירה בריאים מאוד הם מכילים הרבה סיבים תזונתיים ואחוזי חלבון גבוהים!




כמובן שיש שיטות נוספות, והרבה פעמים באוכל זה עניין כימי של תיבול וכמויות

יש לכם דרך לדמות תבשיל לתבשיל שאכלתם פעם?

מוזמנים לספר לנו בתגובות =]

ויטופיה - טבעונות בקלות

93 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

חג שמח 3>    תפריט פסח - פתוח להזמנות באיסוף עצמי בלבד
האתר נפתח להזמנות עבור חג שני - המשלוחים יוצאים ביום שישי בחוה"מ

bottom of page