top of page

סלט פסטה קיצי עם גבינת פרומשיו

עודכן: 31 ביולי 2021

אמצע הקיץ וחם לנו כל הזמן, אבל זה לא אומר שאנחנו לא רוצים לבשל ולהכין אוכל טעים. גם אם חם במטבח ובכל מקום אפשרי!

אחד הפרודוקטים האהובים עליי בעולם הוא פסטה. אפשר להכין פסטה באינסוף דרכים. אם זה פסטה מהירה של לילה או להשקיע ולבשל רוטב עגבניות כמה שעות בצמחי תבלין שיהפכו את הבית שלכם לאיטליה הקטנה.

עם ההתחלה של הטבעונות ואפילו עמוק לתוכה, תגלו כמה אופציות יש לכם עם פסטה, בכמה דרכים אפשר להחליף את השמנת, את הבשר הטחון או כמה מתאימים ירקות צלויים בתנור עם קערה של פסטה.

אבל בדיוק כמו שאמרתי, סוף יולי היא תקופה חמה. ולכן הרמנו לכם פה מתכון נהדר של סלט פסטה קר וקיצי, עם גבינת הפרומשיו הנהדרת שלנו. זו מנה טעימה וצבעונית להפליא! מתאימה כמנה עיקרית, בתור ארוחה קלה ומרעננת או כתוספת.

נשתמש בפסטה פוסילי ללא גלוטן, עשויה מחומוס, ותקבלו מנה שהיא לגמרי לנמנעים מגלוטן. כמובן שאתם יכולים להשתמש בכל פסטה קצרה שתרצו, עם או בלי גלוטן. יש מבחר עצום של פסטות ללא גלוטן, שמכילות אחוז גבוה של חלבון והן גם צבעוניות! מה שכן - חשוב לזכור לבשל אותן ביותר מים לעומת בישול של פסטה רגילה.

אז יאללה למטבח!


מצרכים בשביל 4 מנות

  1. חבילה אחת של פסטה קצרה ללא גלוטן (250 גרם)- פסטה חומוס של פליסיה תעבוד נהדר

  2. כוס עגבניות שרי צהובות, שטופות וחצויות

  3. כוס עגבניות שרי אדומות, שטופות וחצויות

  4. 1 פלפל ירוק, שטוף וחתוך לקוביות בגודל של ביס (2 ס"מ)

  5. חציל בינוני, חתוך לקוביות בגודל ביס

  6. חצי צרור פטרוזיליה

  7. חצי כוס צנוברים

  8. פרומשיו קשיו ויטופית - עם הסלט הזה תעבוד הכי טוב הפרומשיו המעושנת, עשבי תיבול או קלאסית

  9. שליש כוס שמן זית

  10. 3 שיני שום

  11. שני גבעולים בצל ירוק

  12. תיבול : מלח גס או מלח הימלאיה, פלפל גרוס, פתיתי צ'ילי, אבקת שום, פפריקה, רוזמרין, טימין


דרך הכנה:

  1. הרתיחו סיר גדול של מים עם מלח. לפסטה ללא גלוטן יש צורך ביותר מים בכדי שתצא מרוככת ומהממת בסוף. בשלו את הפסטה על פי ההוראות שעל גבי האריזה. סננו את הפסטה ושימו בקופסאת אחסון סגורה עם כף או שניים של שמן זית. צננו את הפסטה עד שהיא קרה לגמרי. בסוף כשתחברו יחד את כל מרכיבי הסלט, הם צריכים להיות כולם קרים לגמרי לטובת סלט פסטה צונן מרענן!

  2. קחו את החציל החתוך לקוביות ופרסו אותו על גבי נייר סופג שמונח על משטח ישר - צלחת או מגש. פזרו מעל מעט מלח דק ותנו לחציל לשבת כעשר דקות. לאחר עשר דקות ייצאו ממנו הנוזלים ותוכלו לייבש אותו עם נייר סופג גם מלמעלה. כך הוא ייספוח לתוכו את הטעמים שתשימו עליו ויהיה נימוח וטעים אחרי צלייה בתנור.

  3. שימו בקערה גדולה את החציל, העגבניות והפלפל. תתבלו ב3 כפות שמן הזית ומעט מהתבלינים שברשימה. עד חצי כפית כל אחד. ערבבו הכל יחד טוב טוב ותצלו בתנור ב180 מעלות למשך 25-30 דקות. עד שהירקות מוכנים וטעימים. הניחו לצינון מלא.

  4. קחו מחבת קטנה ואת הצנוברים וקלו את הצנוברים. התהליך פשוט מאוד - הניחו מחבת יבשה על אש קטנה. כאשר המחבת מתחממת שימו את הצנוברים. ערבבו אותם כל כמה דקות. הצנוברים ישתזפו מכל הצדדים. כאשר הצנוברים שינו את צבעם ונהיו כהים אך לא שרופים (במידה ותערבבו ולא תשאירו אותם כמו שהנחת אותם במחבת מההתחלה הם לא ישרפו) העבירו מהמחבת לקערה והניחו לצינון.

  5. קצצו את הפטרוזיליה דק דק. קצצו את הבצל הירוק למטבעות קטנות.

  6. הרכבת המנה: לאחר שהכל התקרר לחלוטין קחו קערה גדולה. שימו קודם כל את הפסטה והפרידו אותה אם היא נדבקה. מעל הפסטה שימו את הירקות הצלויים וערבבו. כן הוסיפו את הצנוברים, הפטרוזיליה, הבצל הירוק ואת יתר שמן הזית. תטעמו ותקנו תיבול של מלח ופלפל.

  7. לקחו את הפרומשיו וחתכו אותה לשלושה גלילים שווים לרוחב. כל גליל שיוצא חתכו לשמונה חתיכות משולשות. פזרו מעל הפסטה את הפרומשיו להוספת טעם גבינתי ומתובל. ניתן להוסיף כמה חתיכות פרומשיו למנות אישיות. בעת הערבוב הפרומשיו תהפוך לרוטב קרמי שיוסיף ויעמיק את הטעם למנה.

  8. בתאבון!

  9. ויטופיה 💚 טבעונות בקלות

41 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

חג שמח 3>    תפריט פסח - פתוח להזמנות באיסוף עצמי בלבד
האתר נפתח להזמנות עבור חג שני - המשלוחים יוצאים ביום שישי בחוה"מ

bottom of page